Data publicació: 26/07/2022
Abstract
La pandèmia de la COVID-19 va comportar, en el seu inici, un confinament que va aturar l’activitat cultural a tot el món. Els museus van haver de tancar les seves portes i la única via de comunicació era mitjançant els seus propis espais digitals. Iniciatives com #museuobert van néixer davant de la necessitat de mantenir el sector cultural viu i alhora ajudar a canviar el paradigma de la comunicació digital dels museus. La difusió de col·leccions en línia és el present i futur de molts museus i els departaments de comunicació ho han d’entendre i adaptar-se a la situació per ser presents en la conversa social i cultural.
Paraules claus
María José Rivas Antequera , María Magdalena Salas Burguera
Data publicació: 18/10/2022
Abstract
El Museu d’Història de Manacor va renovar la seva pàgina web el 2018, i des d’aquell moment ha tingut un paper determinant en les accions d’accessibilitat dutes a terme al museu. Potser una de les accions més rellevants és la creació d’un apartat on els usuaris poden trobar cadascuna de les accions destinades a accessibilitat física, visual, auditiva i cognitiva que es desenvolupen al centre.
Les eines del web permeten arribar de manera més directa a qualsevol públic, com ara l'ús de notes de veu, amb les descàrregues de tots els continguts o amb la base de dades accessible. Estar més a prop també és ser més accessibles.
Cal destinar recursos al web perquè obrirà les portes del museu, i aquesta possibilitat ha de ser un objectiu de les institucions.
Paraules claus
Albert Forés Gómez , Catalina Gayà Morlà
Data publicació: 10/11/2020
Abstract
Des del novembre del 2018, el Museu Marítim de Mallorca (MMM) ha engegat un procés de coparticipació ciutadana per a la creació del museu que li ha suposat trobar-se, i aprendre a escoltar, amb la comunitat que l’acull, i també la que l’anhela. La metodologia engegada suposa imaginar —i experimentar posant la generositat al centre— nous escenaris comunicatius i té com a reptes importants vincular accés a i interacció amb com a condicions per a la coparticipació en els museus. En tot aquest procés ens hem replantejat: a) quin és el rol dels processos comunicatius en els museus; b) com generam tècniques d’escolta que ens apropin a les persones; c) com construïm relats honestos, i d) com vinculam ciutadania i Administració.
Paraules claus